close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מופעי תרבות ברוח היהדות: כמה המלצות מעולות

מערכת שורשט שבט, תשפ04/02/2020

עולם התוכן היהודי רחב כיום יותר מאי פעם. הוא יאפשר לכם לצרוך מופעי ואירועי תרבות ובידור מהשורה הראשונה, עם המון הנאה, ידע וערך מוסף

תגיות:
התרבות היהודית היא עשירה ומגוונת, ללא צל של ספק. בשנים האחרונות היא בהחלט נכנסה למיינסטרים. אומנים בעלי צביון דתי, שעוסקים בחלק גדול מיצירותיהם במסורת היהודית, זוכים להצלחה אדירה בקרב חילונים, דתיים ומסורתיים כאחד. הם ממלאים אולמות, מושמעים ברשימות הפלייליסט ברדיו, מקבלים ביטוי בפריים טיים בערוצים המרכזיים בטלוויזיה ועוד.

באמצעות אתר "קצת תרבות", המאגד בתוכו מופעי בידור ותרבות מכל הסוגים ובכל רחבי הארץ, אספנו עבורכם כמה אירועים שאי אפשר לפספס.

מוזיקה
לא חסרים
מוזיקאים מצליחים בישראל אשר מגיעים מרקע דתי, כאשר נראה שבשנים האחרונות ההצלחה שלהם הפכה לגדולה אפילו שבעתיים. אומנים דוגמת חנן בן ארי, ישי ריבו, אביתר בנאי ונתן גושן נחשבים לכמה מהבולטים במוזיקה הישראלית כיום. דוגמא נוספת היא היוצרת נרקיס, זמרת חרדית שאף קיבלה אישור מאחד הרבנים להופיע בפני קהל מעורב של גברים ונשים.
לצד זה הפופולאריות של המוזיקה היהודית החסידית עלתה פלאים בשנים האחרונות, כשגם היא מושכת קהלים מכל הסוגים ובכל הגילאים.

הצגות
העיסוק בנושאי דת ומסורת מקבל את מקומו גם על גבי במות ישראל, עם מופעים מצליחים המציגים סיפורים – חלקם אמיתיים – הנוגעים בצורה הדוקה במסורת ישראל ובדת היהודית. לא חסרות דוגמאות להצגות מצליחות מהשנים האחרונות, דוגמת "עושה כרצונו" המציגה את סיפורה של המצמרר של אסתי ויינשטיין, "השיבה" בה מוצג סיפורה של אחת מנשות גואל רצון או "המקווה" המתרחשת במקום המפגש האינטימי החשוב הזה עבור נשים דתיות וחרדיות.

המופעים מספקים לנו הצצה לעולם הדת והמסורת היהודית, על הרבדים המגוונים שלו. חלק מההצגות עוסקות בנושאים טעונים, אבל אין ספק שמדובר בסיפורים שחשוב להכיר. מה גם שרוב העיבודים הבימתיים הם בהחלט מרשימים ברמת הביצוע שלהם.

סטנדאפ
ההומור היהודי ידוע כאחד המושחזים והמשובחים בעולם. הוא החל להתפתח עוד בימי קדם, ונוכח כמובן עד עצם היום הזה. לא מפתיע לכן מדוע מופעי סטנדאפ מבוקשים מאוד בקרב הקהל הדתי-מסורתי בישראל. ישנם כמה אומנים בולטים במיוחד בזירה הזו. כך למשל יעקב חמו, מי שמוגדר על ידי רבים כסטנדאפיסט החרדי הראשון בישראל, ממלא אולמות מזה שנים.

למרות שחלק גדול מהסטנדאפיסטים הבולטים בישראל עוסקים ברמה הכללית בנושאים הפחות מתאימים לסוג זה של קהל, עדיין ניתן לראות מופעים שכן יכולים לדבר אליהם, כשלעיתים נעשית התאמה מיוחדת של תכני המופע. דוגמא נוספת היא מופעי סטנדאפ לילדים, שמטבע הדברים יעסקו בנושאים שאין עימם בעיה.

הרצאות
סקירה של פעילויות בידור ופנאי לא יכולה להיות שלמה ללא הרצאות, שמותאמות בחלקן הגדול לקהל היהודי-דתי. חלק מההרצאות הן בנושאים כלליים שרלוונטיים לכל סוג של קהל, בעוד שאחרות לוקחות אותנו אל מאחורי הקלעים של כמה מהסיפורים המרכזיים של הדת היהודית, או לחלופין אנשים פורצי הדרך הנמנים על האוכלוסייה הזו בישראל: איש התקשורת המצליח קובי אריאלי למשל.
כל אלו מאפשרים להגיע למסקנה חד משמעית: עולם התוכן היהודי רחב כיום יותר מאי פעם. הוא יאפשר לכם לצרוך מופעי ואירועי תרבות ובידור מהשורה הראשונה, עם המון הנאה, ידע וערך מוסף.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה